Contacte
Informació al Consumidor

Responsable: Neus Aijón

Plaça Joan Carreras Dagas, 4 17100 La Bisbal d'Empordà.

Tel. 972 642 310

Fax 972 645 575

consum@baixemporda.cat

 



Reclamacions

Si us heu sentit perjudicats per l’adquisició d’un bé o l’ús d’un servei, podeu demanar a l'empresa la reparació del dany que considereu que aquesta us hagi ocasionat. Per exemple: la devolució d’uns diners pagats, un canvi de producte, una reparació, la cancel·lació d’un contracte, la cancel·lació d’una factura o d’un deute, etc. També podeu demanar una indemnització per compensar danys morals i/o patrimonials.

Què he de fer per reclamar?

En primer lloc, és imprescindible que manifesteu a l'empresa els motius de la vostra queixa i la vostra petició. Us aconsellem que prèviament us hagueu informat sobre els vostres drets i deures i les disposicions legals que siguin d'aplicació.

Totes les empreses i establiments comercials han de facilitar una adreça postal, adreça electrònica, fax o telèfon per atendre les queixes o reclamacions dels seus clients. Si voleu adreçar-hi un escrit, podeu utilitzar les recomanacions que trobareu al peu d'aquesta pàgina. 

Si es tracta d’un servei bàsic, l'empresa ha de disposar d'un telèfon gratuït d'atenció al client. En aquest cas, us hauran de facilitar el número de referència de la vostra reclamació (serveis bàsics: subministraments de llum, d'aigua, de gas, de telèfon i Internet, serveis de transport, mitjans audiovisuals, comunicacions, assistencials i sanitaris, financers i assegurances).

Els establiments comercials també han de disposar de fulls oficials de queixa/reclamació/denuncia i us els han de facilitar quan els demaneu. En aquest cas, una vegada que hagueu cumplimentat el full, n'heu de lliurar una còpia a l'establiment i aquest haurà de signar o segellar el vostre exemplar a efectes de justificant de recepció.

Tant si heu fet un escrit propi, o bé heu trucat al telèfon gratuït, o bé heu utilitzat un full oficial, l'establiment o empresa disposa d'un termini màxim d'un mes per respondre a la vostra reclamació. Si finalitzat aquest termini no heu rebut resposta, o la resposta que heu rebut no us satisfà, podeu sol·licitar el servei de mediació i/o arbitratge de consum.

 

 

 



Consell Comarcal del Baix Empordà
C/Tarongers, 12 · 17100 La Bisbal d'Empordà
Tel. 972 642 310
consell@baixemporda.cat