Contacteu amb nosaltres
972 64 23 10 consell@baixemporda.cat- El Consell Comarcal
- El Baix Empordà
- Pla de Serveis
-
Àrees
- Benestar Social i Família
- Ensenyament
- Esports
- Gestió Cadastral
- Habitatge
- Oficina Comarcal de Consum
- Informàtica
- Joventut
- Sostenibilitat i Acció Climàtica
- Oficina d'Assistència en Matèria de Registre - OAMR
- Promoció Econòmica
- Protecció Civil
- Recaptació
- Recursos Humans
- Arquitectura i Urbanisme
- Servei de Català
- Serveis Econòmics
- Secretaria i Serveis Jurídics
- Serveis d'assistència als municipis
- Tramuntana (CET-CO)
- Més resultats
- Actualitat
- Agenda
- Seu electrònica
- Govern obert i transparència
- Contacte
- Inici>
- Actualitat>
- Notícies>
- Coneixes l’App My112?
Coneixes l’App My112?
Es tracta d’una aplicació gratuïta que permet que els professionals del 112 et geolocalitzin immediatament només fent un clic. A banda, també és accessible per a persones sordes
App My112
App per trucar al CAT112 amb geolocalització
El Telèfon d’Emergències 112 de Catalunya posa a disposició de tothom l’app gratuïta per a telèfons mòbils My112, que envia de manera automàtica als professionals del 112 les coordenades de localització de la persona que truca per alertar d’una emergència.
L’app My112, desenvolupada pel CAT112 conjuntament amb Telefónica, es gratuïta i està disponible per a sistemes Android i iOS. Geolocalitzar la trucada de manera automàtica augmenta la capacitat de resposta dels cossos d’emergències.
La localització és especialment indicada per a casos en què la persona que pateix l’emergència o que n’és testimoni no sap on està exactament (zones rurals, en trajectes per carretera, etcètera).
112 Accessible per a persones sordes
El Telèfon d’Emergències 112 de Catalunya disposa també de dues aplicacions per a telèfons mòbils intel·ligents que faciliten l'accés universal al 112 de totes les persones, sigui quina sigui la seva condició.
La primera aplicació, en funcionament des del 2013, permet a les persones sordescomunicar-se amb el telèfon d'emergències 112 a través de pictogrames, vídeos en llengua de signes en català i castellà, i amb un servei de geolocalització.
L'app funciona a partir de tres pictogrames que corresponen als tres motius més comuns de trucades al 112: les emergències mèdiques, les policials i les relacionades amb els bombers i l'extinció d'incendis. Quan la persona usuària ha seleccionat l'opció convenient, pot escollir diverses situacions, per exemple, maltractaments, agressions, suïcidis, accidents, incendis o malalties, etc. Aquesta aplicació millora l’autonomia de les persones sordes, que poden alertar quan pateixen una emergència, però també quan en són testimonis.
Es pot sol·licitar aquest servei a la Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA) a través del seu lloc web, ja que l'entitat s'encarrega de distribuir i canalitzar l'eina a les 32 associacions federades, a l'Associació Provincial de Laringectomitzats de Lleida i a la Federació d'Associacions Catalanes de Pares i Persones Sordes (ACAPPS) a través de l'adreça de correu electrònic: acapps@acapps.org.
A més, el Telèfon d’Emergències 112 de Catalunya també disposa d’alternatives a la trucada telefònica com l'SMS i el fax.
Es poden fer SMS al 679 436 200 i FAX al 900 500 112.
-
C. Tarongers, 12 (Can Salamó) 17100 La Bisbal d'Empordà
Tel. 972 64 23 10
Fax 972 64 10 03
consell at baixemporda dot cat
Horari d'Atenció: de dilluns a divendres de 9 h a 14 h