- Inici>
- Actualitat>
- Notícies>
- El Consell Comarcal del Baix Empordà participa en una sessió informativa de la Creu Roja de Catalunya
El Consell Comarcal del Baix Empordà participa en una sessió informativa de la Creu Roja de Catalunya
La consellera de sostenibilitat i acció climàtica i tècnics de protecció civil del Consell Comarcal del Baix Empordà participen en una sessió informativa a la seu logística central de la Creu Roja de Catalunya
El passat dia 19 de juny, la consellera de l'Àrea de Sostenibilitat i Acció Climàtica del Consell Comarcal del Baix Empordà, Agnès Gasull, acompanyada pels tècnics de Protecció Civil de l’Àrea, tècnics del CECAT i d’altres consells comarcals, van participar a la sessió informativa dels serveis i de les instal·lacions de què disposa la seu central de la Creu Roja, situada a Sant Martí de Tous (Anoia).
Aquesta reunió ha estat organitzada amb la finalitat de donar a conèixer l'estructura organitzativa de l'entitat de la Creu Roja a Catalunya, els serveis assistencials que ofereix aquesta entitat i els equipaments logístics i de material que posen a l'abast dels col·lectius afectats en situacions d'emergències.
La trobada ha consistit en una explicació detallada de l'històric de l'entitat de la Creu Roja, les tasques i serveis que desenvolupa tant en l'àmbit nacional com en l'àmbit internacional, l'estructura organitzativa de l'entitat i els procediments d'actuació que es desenvolupen en situacions d'emergència al territori català.
La jornada ha conclòs amb un itinerari explicatiu dels mitjans i de les instal·lacions de què disposa la seu central logística de la Creu Roja de Catalunya, on s'han pogut observar diferents materials, com per exemple: llits d'emergència, productes d'higiene, material d'obra d'emergència, potabilitzadores d’aigua, generadors elèctrics portàtils i equipament per mitigar els danys a causa d'inundacions.
Des del Consell Comarcal del Baix Empordà es recorda als ajuntaments que poden sol·licitar un conveni amb la Creu Roja per a l'abastiment de material i equipament de primera necessitat durant situacions d'emergències a petita escala que puguin ocórrer.
Finalment, cal remarcar que, per a emergències a gran escala, és molt important que l'ajuntament, després d’activar el DUPROCIM (Document Únic de Protecció Civil Municipal), es posi en contacte amb el CECAT (Centre de Coordinació Operativa de Catalunya) per a l'activació dels serveis addicionals que necessiti.