Contacteu amb nosaltres
972 64 23 10 consell@baixemporda.cat- El Consell Comarcal
- El Baix Empordà
- Pla de Serveis
-
Àrees
-
Serveis Socials
- Serveis socials bàsics
- SAI LGTBI+
- Servei d'Informació i Atenció a les Dones
- Servei d'Atenció a Homes
- Atenció a famílies, infància i adolescència
- Serveis d'atenció a la gent gran i a persones amb dependència
- Orientació i acompanyament a persones migrades
- Acció comunitària inclusiva
- Oficina Comarcal de Voluntariat
- Grups multifamiliars i reunions del grup familiar
- Equitat en el treball
- Servei de canguratge Dona't Temps
- Ensenyament
- Esports
- Gestió Cadastral
-
Habitatge
- Subvencions per al pagament del lloguer o cessió d'ús
- Llistats de notificacions
- Cercador de cèdules d'habitabilitat
- Oficina de Rehabilitació
- Servei d'intermediació en l'àmbit d'habitatge
- Informe d'Adequació de l'habitatge
- Registre de sol·licitants d'habitatge de protecció oficial
- Borsa de mediació de lloguer
- Com pots obtenir l'idCAT?
- Com pots obtenir l'informe de Vida Laboral?
- Notícies
- Oficina Comarcal de Consum
- Informàtica
- Joventut
- Sostenibilitat i Acció Climàtica
- Oficina d'Assistència en Matèria de Registre - OAMR
- Promoció Econòmica
- Protecció Civil
- Recaptació
- Recursos Humans
- Arquitectura i Urbanisme
- Servei de Català
- Serveis Econòmics
- Secretaria i Serveis Jurídics
- Serveis d'assistència als municipis
- Tramuntana (CET-CO)
- Més resultats
-
Serveis Socials
- Actualitat
- Agenda
- Seu electrònica
- Govern obert i transparència
- Contacte
-
Actualitat
- Notícies
- Alerta per sequera
- Amiant (Uralita)
- Inici>
- Actualitat>
- Notícies>
- Empremta: un 2026 ple d'accions per a l'emprenedoria i el lideratge femení al Baix Empordà
Empremta: un 2026 ple d'accions per a l'emprenedoria i el lideratge femení al Baix Empordà
El Consell Comarcal organitza la tercera jornada anual per a dones emprenedores i empresàries i impulsa mentories en intel·ligència artificial
El projecte Empremta continua desplegant accions per potenciar l'emprenedoria i el lideratge femení al Baix Empordà. A través de la iniciativa, promoguda pel Consell Comarcal, s’estan impulsant una jornada per a dones emprenedores, un cicle de mentories en IA, el programa Fem Sureda i l'actualització de l'Observatori de la Dona Emprenedora.
El proper 19 d’octubre tindrà lloc la 3a Jornada Anual d'Empremta al Monestir de Sant Feliu de Guíxols. Després de l’èxit de les dues primeres jornades, s’ha organitzat una sessió de networking per posar en valor i oferir recursos a emprenedores i dones líders de la comarca. La jornada comptarà amb una ponència a càrrec de Mònica Aldegunde sobre el ‘Mètode Ordénate’.
L’acte inclourà un espai de trobada entre totes les emprenedores de la comarca. Una sessió pensada per fomentar el contacte, l'intercanvi d'experiències i la creació de xarxa entre els projectes liderats per dones al Baix Empordà. Durant la sessió, també es farà la darrera trobada del cicle de mentories en IA, que tancarà el procés de mentoratge iniciat aquest any.
Les mentories en intel·ligència artificial es desenvolupen de la mà de Irene Ponsatí, fundadora de Brava Marketing. El programa comptava amb vint-i-dues dones inscrites, de les quals es van seleccionar set projectes. Ja s'ha celebrat una primera mentoria conjunta, dues mentories personalitzades en línia i està previst que el 19 d’octubre es posi el punt final al procés.
A més, des del Consell Comarcal també s’està impulsant Fem Sureda, un programa adreçat a dones vinculades als sectors de l'artesania, la salut i el benestar. Moltes d’elles ja lideren un projecte propi al Baix Empordà, però sovint de manera aïllada. L'objectiu s’enfoca en teixir una comunitat d'aprenentatge amb mirada d'emprenedoria femenina i des dels valors de l'economia social i solidària, per acompanyar-les a enfortir els projectes des de la comarca.
Les jornades estan dinamitzades per Resilience Earth i compten amb 23 dones inscrites. El programa s’està desenvolupant amb tres sessions presencials:
- 23 de setembre a La Bisbal d'Empordà — sessió centrada en el territori: l'arrelament del projecte al Baix Empordà i la connexió amb l'ecosistema local.
- 30 de setembre a Palafrugell — sessió centrada en la xarxa comercial: les relacions comercials i la col·laboració entre projectes.
- 7 d’octubre a Sant Feliu de Guíxols — sessió centrada en el lideratge i l'organització interna, per enfortir la manera de liderar i gestionar el propi projecte.
Les accions d’Empremta es completen amb la recollida i actualització de totes les dades de les dones ateses pel servei durant el 2024 i el 2025. A més, s’han realitzat enquestes per actualitzar la part qualitativa de l'Observatori, sobre els motius pels quals les dones emprenen i les necessitats i neguits. La informació s’incorporarà properament al web de l'Observatori de la Dona Emprenedora del Baix Empordà.
-
C. Tarongers, 12 (Can Salamó) 17100 La Bisbal d'Empordà
Tel. 972 64 23 10
Fax 972 64 10 03
consell[at]baixemporda[dot]cat
Horari d'Atenció: de dilluns a divendres de 9 h a 14 h