- Inici>
- Actualitat>
- Notícies>
- Es fa una jornada agroalimentària online per parlar de la distribució de productes a la comarca
Es fa una jornada agroalimentària online per parlar de la distribució de productes a la comarca
Crear sinergies entre petits productors, més promoció dins del Baix Empordà i noves col·laboracions entre sectors per fer rutes de comercialització més sostenibles, resum de la jornada agroalimentària organitzada avui pel Consell Comarcal
Avui 8 de juny des del Consell Comarcal del Baix Empordà s'ha organitzat una jornada online sobre la distribució de productes agroalimentaris del Baix Empordà, per donar a conèixer exemples d’èxit de territoris propers, opcions de comercialització i possibles rutes de distribució sostenibles pel Baix Empordà, amb el finançament de l'Espai Català Transfronterer.
Des del projecte transfronterer es vol potenciar el desenvolupament socioeconòmic i ambiental de l’Eurodistricte. Amb l’objectiu de millorar la competitivitat empresarial agroalimentària del territori de l’Empordà i dels Pirineus Orientals, especialment en la innovació agroalimentària de la mà de la Communauté Urbaine Perpignana Mediterranee Metropole.
Xavier Dilmé com a vicepresident primer i conseller de Promoció Econòmica del Consell Comarcal ha donat la benvinguda a la jornada i ha destacat la necessitat de tenir un teixit agroalimentari potent i competitiu a la comarca. En aquest sentit, la jornada d’avui pretén donar una mirada a com es gestionen altres territoris per aprendre d’ells, especialment pel que fa a la distribució del producte.
Seguidament Anna Roca, investigadora que ha portat a terme la diagnosi del territori ha explicat les fragilitats i els avantatges de la nostra comarca i de la Xarxa tràmec.
A continuació s’ha mostrat el resultat de les enquestes que s’han realitzat: com distribueixen el seu producte per tot Catalunya, quants quilòmetres fan setmanalment i quin tipus de producte produeixen i comercialitzen. S’observa com la gran majoria distribueixen el seu producte a través del seu vehicle propi o combinant transport aliè, i el 60% fan uns 50km setmanals.
Una dada rellevant de l’estudi posa de manifest que pocs productors col·laboren entre ells i la comercialització és molt individual.
Seguidament, la jornada ha emmarcat els exemples d’èxit arreu de l’estat espanyol i França, on s’han classificat entre:
- Entitats facilitadores i catalitzadores de projectes de dinamització
- Associacions (xarxes) de comercialització i distribució noves i consolidades
- Entitats (públiques o privades) que organitzen la comercialització majorista en origen
- Empreses tecnològiques
- Altres organitzacions
Finalment en el debat s’ha donat molta importància en concretar les necessitats i crear sinergies entre els petits productors, en fer una gran promoció del producte sobretot dins de la comarca del Baix Empordà i en intentar crear col·laboracions entre sectors afins per iniciar rutes de comercialització més sostenibles.