Es referma la marca Empordà en la comissió turística que s’ha reunit aquesta setmana

12/03/2021

Aquesta setmana s’ha reunit la Comissió Turística del Baix Empordà, que ha donat el vistiplau a les accions de promoció conjuntes per al 2021

Ajuntaments i Consell del Baix Empordà refermen la seva aposta per la marca EMPORDÀ i la seva potenciació com aglutinador de tota l’oferta turística del conjunt de la comarca sota els ítems de qualitat, sostenibilitat i accessibilitat

 

La Comissió Turística del Baix Empordà, formada pels regidors de Turisme dels municipis i el Consell Comarcal, s’ha reunit aquesta setmana telemàticament per aprovar el pla d’accions per al 2021. Entre els principals objectius que es plantegen per aquest any, hi destaca una reafirmació de l’aposta pel desplegament de la marca Empordà, com a aglutinadora de tota l’oferta turística del conjunt de la comarca sota els ítems de qualitat, sostenibilitat i accessibilitat.

 

En aquest sentit, es continuaran les accions conjuntes amb l’Alt Empordà per posar en valor la riquesa del territori, els seus valors i tot el potencial que ofereix al visitant, sigui des de la vessant cultural, de lleure, gastronòmica, esportiva o l’estrictament turística. Es busca dirigir-se cap un visitant de proximitat, molt del qual ja coneix la zona, però potser no coneix del tot el conjunt del que li pot oferir l’Empordà, 104 municipis amb una gran oferta i molt diversificada. 

 

La Comissió considera també necessari reorientar l’activitat turística cap un model més sostenible i responsable, així com establir un marc permanent de col·laboració i de diàleg amb el sector privat, imprescindible per ajudar a millorar el model actual, i s’executaran diferents accions per fer-ho possible.

 

Es continua amb el Pla d’Accessibilitat i s’amplia pel que fa els adherits, un pla pioner a nivell de país que busca un turisme a l’abast de tothom i, al mateix temps, dona un toc diferenciat i de valor afegit a l’oferta del Baix Empordà.  

 

Segons el vicepresident primer del Consell Comarcal i conseller de Turisme, Xavier Dilmé, “hem reafirmat estratègies i actuacions, amb la marca EMPORDÀ com a eix central. Portem molts mesos de dificultats i de cares a la temporada hem de tenir clar cap a on dirigir coordinament els esforços de promoció i també els esforços pel que fa les activitats. Per això, aquesta aposta per EMPORDÀ, marca de proximitat dirigida a un visitant també de proximitat”. Finalment, el conseller assenyala que “sector privat i administracions públiques hem d’anar de la mà, aquesta és la voluntat, i per això crearem aquesta tercera branca de la Comissió Turística del Baix Empordà que aplegui en una taula els representants dels diferents sectors del turisme i el Consell. Espero que en poques setmanes la puguem constituir.”

 

A la foto es pot veure l'acte de presentació de la marca Empordà, a Torroella de Montgrí el 14 de novembre del 2019