La voluntat per aquest nou pla estratègic és donar més visibilitat a la marca i explicar de forma clara i entenedora que és i el que representa. Seguint aquesta línia, es duran a terme una sèrie d’accions per impulsar la marca: la creació d’una pàgina web, contingut audiovisual, fulletons informatius o l’impuls d’una campanya de difusió a través de les xarxes socials (@visitpals) de juny a octubre del 2022.
El pla estratègic pels pròxims anys contempla accions ja consolidades com la Fira de l’Arròs o la promoció de la cuina de l’arròs. Per al 2023 té previst realitzar una mostra de la plantada i sega de l’arròs i presentar una nova iniciativa anomenada “Amics de l’Arròs de Pals” amb un grup més ampli de representació.
Per al 2024 es vol consolidar aquest grup anterior i introduir xerrades professionals a la fira i finalment pel 2025 està previst revisar l’aspecte gràfic de la marca tot actualitzat el registre a la l’oficina de patents i fer un estudi ampli i detallat per determinar els productors d’arròs actuals del territori de Girona i crear així instruments publicoprivats per incentivar una major comercialització de productes sota la marca “Arròs de Pals” amb l’objectiu d’aconseguir que tot el procés productiu de l’arròs es porti a terme en el territori per crear un major desenvolupament econòmic.
Història de la marca “Arròs de Pals”
La marca “Arròs de Pals” es va crear l’any 1999 i és un distintiu que certifica la procedència de l’arròs que ha de ser conreat a Pals i a l’àmbit geogràfic que inclou els següents municipis: Bellcaire d’Empordà, Castelló d’Empúries, Fontanilles, Gualta, Palau-sator, Pals, Riumors i Torroella de Montgrí.
L’objectiu fonamental de la marca “Arròs de Pals” és aconseguir que l’arròs que gaudeixi d’aquest distintiu ofereixi les màximes garanties pel que fa a l’autenticitat del producte de manera que s’associï a una imatge de màxima qualitat i rigor i protegir el cultiu de l’arròs de Pals sota aquesta denominació.
Amb aquest objectiu es va elaborar un reglament d’ús de la marca Arròs de Pals l’any 2019 amb l’objectiu de desenvolupar un marc teòric l’ús d’aquesta marca per tal de preservar la qualitat del producte i poder garantir-ne un bon ús.