Contacteu amb nosaltres
972 64 23 10 consell@baixemporda.cat- El Consell Comarcal
- El Baix Empordà
- Pla de Serveis
-
Àrees
- Benestar Social i Família
- Ensenyament
- Esports
- Gestió Cadastral
-
Habitatge
- Subvencions per al pagament del lloguer o cessió d'ús
- Llistats de notificacions
- Cercador de cèdules d'habitabilitat
- Oficina de Rehabilitació
- Servei d'intermediació en l'àmbit d'habitatge
- Informe d'Adequació de l'habitatge
- Registre de sol.licitants d'habitatge de protecció oficial
- Borsa de mediació de lloguer
- Com pots obtenir l'idCAT?
- Com pots obtenir l'informe de Vida Laboral?
- Notícies
- Oficina Comarcal de Consum
- Informàtica
- Joventut
- Sostenibilitat i Acció Climàtica
- Oficina d'Assistència en Matèria de Registre - OAMR
- Promoció Econòmica
- Protecció Civil
- Recaptació
- Recursos Humans
- Arquitectura i Urbanisme
- Servei de Català
- Serveis Econòmics
- Secretaria i Serveis Jurídics
- Serveis d'assistència als municipis
- Tramuntana (CET-CO)
- Més resultats
- Actualitat
- Agenda
- Seu electrònica
- Govern obert i transparència
- Contacte
- Inici>
- Actualitat>
- Notícies>
- L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor del Consell Comarcal del Baix Empordà realitza fins a 1.536 actuacions
L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor del Consell Comarcal del Baix Empordà realitza fins a 1.536 actuacions
Aquest darrer any s'han rebut un total de 499 consultes, 19 queixes, 25 denúncies i 549 reclamacions, de les quals 384, és a dir, un 68%, s'han gestionat a través del tràmit de mediació de consum.
L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor del Consell Comarcal del Baix Empordà ha realitzat aquest 2023 fins a 1.536 actuacions. La majoria han estat tractades de forma presencial a la mateixa oficina del Consell Comarcal, però també de manera telefònica, a través del correu electrònic o del formulari que es pot trobar a la plana web de la institució.
Son diferents els sectors econòmics on versen el nombre més elevat de consultes i reclamacions. Entre elles hi trobem totes aquelles que fan referència a béns i serveis generals de consum, com poden ser garanties o drets de desistiment, serveis d'electricitat, gas i aigua o serveis de telecomunicacions i internet.
Es preveu, al llarg del 2024, un augment de les reclamacions per sol·licitar la devolució de les despeses de constitució d'hipoteca dirigides a les entitats financeres ja que, segons la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE), de 25 de gener de 2024, les persones que van signar o van cancel·lar la seva hipoteca abans del juny del 2019, podem reclamar la devolució de les despeses de constitució i cancel·lació, considerades abusives i nul·les pel Tribunal Suprem l’any 2015.
També es preveu un augment de denúncies referents a la vulneració de drets lingüístics dels establiments, és a dir, aquell dret que tenen les persones consumidores, en el marc d’una relació de consum, en expressar-se oralment i per escrit en la llengua oficial que escullin.
Aquest darrer any s'han rebut un total de 499 consultes, 19 queixes, 25 denúncies i 549 reclamacions, de les quals 384, és a dir, un 68%, s'han gestionat a través del tràmit de mediació de consum. D’aquestes reclamacions, un 68% han estat resoltes amb acord entre les parts i la valoració econòmica dels imports reclamats, s’estima en uns 119.000 €.
De cara als ciutadans que més visiten i recorren l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor hi trobem principalment habitants de la Bisbal d'Empordà, per un tema de proximitat, però també Sant Feliu de Guíxols, Palafrugell i Palamós, entre altres.
L'Oficina continua oferint de manera regular servei dilluns, dimecres i divendres de 9.00 a 14 h i està oberta a totes les persones que necessitin rebre assessorament en matèria de consum.
-
C. Tarongers, 12 (Can Salamó) 17100 La Bisbal d'Empordà
Tel. 972 64 23 10
Fax 972 64 10 03
consell at baixemporda dot cat
Horari d'Atenció: de dilluns a divendres de 9 h a 14 h