Contacteu amb nosaltres
972 64 23 10 consell@baixemporda.cat- El Consell Comarcal
- El Baix Empordà
- Pla de Serveis
-
Àrees
- Benestar Social i Família
- Ensenyament
- Esports
- Gestió Cadastral
- Habitatge
- Oficina Comarcal de Consum
- Informàtica
- Joventut
- Sostenibilitat i Acció Climàtica
- Oficina d'Assistència en Matèria de Registre - OAMR
- Promoció Econòmica
- Protecció Civil
- Recaptació
- Recursos Humans
- Arquitectura i Urbanisme
- Servei de Català
- Serveis Econòmics
- Secretaria i Serveis Jurídics
- Serveis d'assistència als municipis
- Tramuntana (CET-CO)
- Més resultats
- Actualitat
- Agenda
- Seu electrònica
- Govern obert i transparència
- Contacte
- Inici>
- Actualitat>
- Notícies>
- La II Jornada tècnica sobre estrangeria i món laboral convoca a una trentena de persones tècniques de la comarca per treballar per la contractació de professionals en situació administrativa irregular
La II Jornada tècnica sobre estrangeria i món laboral convoca a una trentena de persones tècniques de la comarca per treballar per la contractació de professionals en situació administrativa irregular
El Consell Comarcal impulsa la Guia de suport per facilitar la gestió administrativa i per sensibilitzar les empreses i acompanyar-les en el procés de contractació de professionals.
El passat 7 de juny es va portar a terme, la II Jornada tècnica sobre estrangeria i món laboral, un espai d'informació en matèria d’estrangeria i de reflexió sobre les possibles actuacions que es poden portar a terme des del món local per fomentar la contractació d’aquest col·lectiu, promoguda pel Servei d’acollida i l’àrea de Promoció Econòmica del Consell Comarcal.
S’ha presentat la nova guia Què he de saber si la persona a contractar no té autorització de residència i treball? que resumeix i explica les gestions necessàries per tal de facilitar la informació a les empreses i sensibilitzar vers la contractació de professionals. A més, s’han presentat tres casos d’èxit de la comarca que han ajudat a visibilitzar la vivència de les persones que regularitzant la seva situació laboral, han aconseguit fer un canvi de vida, personal i per les seves famílies. El suport al procés de contractació de persones migrades que compleixen els requisits legals per iniciar la seva trajectòria laboral al nostre territori ha de ser una tasca més dels nostres serveis d’orientació i una eina més per a la prospecció d’empreses, sobretot per cobrir llocs de treball de difícil cobertura amb persones que vulguin aprofitar les oportunitats laborals.
Finalment, s’ha realitzat una dinàmica per veure quines accions es poden emprendre des dels nostres serveis per acompanyar aquests processos de contractació, sensibilitzar les empreses i posar-les en contacte per facilitar la informació per realitzar contractes de les persones que ja compleixin requisits. Les tècniques assistents van posar de manifest diverses estratègies comunes per seguir avançant en aquest sentit.
-
C. Tarongers, 12 (Can Salamó) 17100 La Bisbal d'Empordà
Tel. 972 64 23 10
Fax 972 64 10 03
consell at baixemporda dot cat
Horari d'Atenció: de dilluns a divendres de 9 h a 14 h