Més de 300 persones han utilitzat l’Oficina de Reactivació Econòmica en els primers 6 mesos

04/08/2021

Destaca, entre altres, el suport realitzat a un total de 26 reclamacions al SEPE per expedients ERTO’s no cobrats, que s’han resolt o es troben actualment en tramitació per part de la Direcció Provincial del SEPE a Girona

L’Oficina Tècnica de Reactivació del Consell Comarcal del Baix Empordà ha atès 272 ciutadans, 41 tècnics d’entitats, 20 negocis i diverses gestories durant els 6 primers mesos de funcionament. Aquest servei exclusivament telefònic ha donat resposta a més de 440 consultes diverses formulades entre tots els usuaris i usuàries i va ser creat per donar resposta a la situació d’emergència, en el marc del Pla de Reactivació per la Covid-19.

La línia d’atenció telefònica és gratuïta i personalitzada per orientar i assessorar a la ciutadania sobre com realitzar tràmits diversos: demanar una cita prèvia, sol·licitar l’atur, la signatura electrònica, la jubilació, subsidis i subvencions, així com acompanyar en la preparació de documents, reclamacions, requeriments, a més de donar suport a persones treballadores afectades per un ERTO per resoldre incidències, realitzar formacions, sol·licitar subsidis i trobar feina en altres sectors.

A més s’ha fet difusió de serveis que ofereixen assessorament sobre cursos, programes, formacions i recerca de feina, de convocatòries, ajuts i subsidis adreçats a persones afectades per la crisis de la Covid-19, entre altres accions.

Cal destacar que a través dels serveis específics per a persones treballadores afectades per un expedient de regulació s’ha realitzat suport a un total de 26 reclamacions al SEPE d’expedients ERTO’s no cobrats, que s’han resolt o es troben actualment en tramitació per part de la Direcció Provincial del  SEPE a Girona.

Per ajudar i acompanyar als ciutadans de la comarca es crea l’espai  web https://www.baixemporda.cat/ca/carta-de-serveis/promocio-conomica/reactivacio-covid-19/reactivacio-empresarial-serveis-i-recursos/ que inclou eines i recursos de totes les administracions per donar suport a empreses, pimes, entitats, autònoms i treballadors.

El vicepresident primer del Consell Comarcal i conseller de Promoció Econòmica, Xavier Dilmé, considera que “era vital crear una línia d’atenció telefònica on algú despengés sempre el telèfon i pogués atendre els ciutadans i empreses que necessitaven informació o suport a l’hora de fer qualsevol tràmit. Hi ha persones que han viscut situacions molt complicades i el fet de tenir una administració de proximitat al seu costat pensem que ha estat -i és- molt positiu”.

Aquest projecte, liderat pel Consell Comarcal del Baix Empordà, està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, finançat pel Servicio Público de EmpleoEstatal i cofinançat en un 50% per l’FSE