Contacte
Ensenyament

Responsable: Imma Ricart

Carrer del Raig, 7, bxs.
17100 La Bisbal d’Empordà
Tel. 972 64 55 59 – 972 64 23 10
Fax 972 64 26 52

ensenyament@baixemporda.cat

Horari d'atenció al públic:

De dimarts a divendres.

De 9 h a les 14 h.


ALTES NOVES DEL SERVEI DE MENJADOR ESCOLAR NO OBLIGATORI PER AL CURS 2020-2021 ( 26/06/2020 )

 
La sol·licitud d’ALTA al servei de menjador escolar no obligatori (a través de domiciliació bancària o de tiquets) va dirigida a l’alumnat d’infantil i primària que no estava inscrit a aquest servei durant el curs 2019-2020 i vol utilitzar-lo per al curs 2020-2021.

 

1.Com i quan haig de tramitar l’alta nova?

El tràmit l’heu de fer preferentment de manera telemàtica a través de la seu electrònica del Consell Comarcal del Baix Empordà.

El termini és de l’1 al 20 de juliol de 2020. Si la sol·licitud la feu posterior a aquest termini no us podem garantir l’ús del servei per al primer dia de curs.

 

2.On puc trobar la sol·licitud per donar-me d’alta telemàticament?

A l’apartat Documentació tramitació serveis - “Menjador escolar” de la pàgina web de l’Àrea d’Ensenyament: https://www.baixemporda.cat/ca/documentacio.html.

 

3.Què necessito per tramitar l’alta telemàtica?

 

- Un ordinador o telèfon* intel·ligent (smartphone) amb accés a internet. 

- Una identificació digital (IdCAT Mòbil, Cl@ve, DNI electrònic, certificat idCAT, etc.).  

- La “Sol·licitud d'alta de menjador escolar no obligatori de domiciliació bancària” o la de “tiquets” en funció de la modalitat de pagament escollida (l’haureu de tenir emplenada i guardada a l’ordinador abans d’iniciar el tràmit a través de  la Seu). 

- El “Document de domiciliació SEPA”. NOMÉS en el cas que hàgiu escollit la sol·licitud de domiciliació bancària i el titular del compte sigui diferent al de la persona sol·licitant.

 

*Si feu el tràmit amb el telèfon mòbil, el sistema us pot requerir que tingueu instal·lada l’aplicació Adobe Acrobat Reader perquè pugueu editar la sol·licitud.

 

4.Si no tinc cap identificació digital, com la puc obtenir?

L’opció més senzilla i ràpida és l’idCAT Mòbil. Només necessiteu tenir a mà el DNI o NIE, la targeta sanitària i un telèfon mòbil. A través de l’enllaç següent: https://idcatmobil.seu.cat  podreu donar-vos d’alta a l’instant.

 

5.Ja tinc tot el que és necessari per fer l’alta nova. I ara què?

Accediu a la Seu electrònica del Consell Comarcal del Baix Empordà https://baixemporda.eadministracio.cat i cliqueu a Instància General de l’apartat TRÀMITS DESTACATS

 https://www.baixemporda.cat/img/noticia/_1995g.jpg

 

 

Seleccioneu “Tramitació Electrònica” de la instància general. És important que NO aneu a “Descarregar instància”

 

 https://www.baixemporda.cat/img/noticia/_1992g.jpg

A vegades, segons el navegador que utilitzeu, i si és la primera vegada que accediu a aquesta pàgina web, us pot aparèixer un missatge d’AVÍS DE SEGURETAT encara que el lloc al qual estigueu accedint sigui segur. Si rebeu un avís d’aquest tipus, seleccioneu  “Continua” o “Avançat i, Acceptar el Risc i Continuar”. Abans, però, fixeu-vos bé que el lloc continuï essent el de la seu electrònica del Consell Comarcal https://baixemporda.eadministracio.cat.

 

 https://www.baixemporda.cat/img/noticia/_1994g.jpg

 

També us podeu trobar que el navegador que utilitzeu no us permeti fer el tràmit. En  aquest cas, proveu de canviar de navegador: Google Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer o Safari, per exemple.

 

Identifiqueu-vos digitalment a través d’algun dels sistemes següents

 

 https://www.baixemporda.cat/img/noticia/_1993g.jpg

Una vegada hi hàgiu accedit, empleneu els camps que us demanem en la instància, adjunteu la sol·licitud del servei de menjador que hàgiu guardat prèviament a l’ordinador i, si escau, el document de domiciliació SEPA (només si el titular del compte bancari és diferent al de la persona sol·licitant).

 

6.Haig de signar la sol·licitud, abans d’adjuntar-la al tràmit?

No. Com que esteu fent el tràmit telemàticament, no cal signar-la.

 

7.Com puc saber si la sol·licitud l’he presentada correctament?

Quan hàgiu finalitzat tots els passos de la tramitació, podreu descarregar-vos el rebut i el justificant de la sol·licitud. Aquests comprovants confirmen que heu fet el tràmit correctament. En el cas que hi hagi alguna dada de la sol·licitud que no sigui correcta, ens posarem en contacte amb vosaltres per correu electrònic o telefònicament.

 

8.He sol·licitat un ajut de menjador escolar per al curs que ve. He de fer igualment l’alta nova a aquest servei?

No. En aquest cas la sol·licitud d’ajut de menjador ja serveix per donar-vos d’alta a aquest servei sempre que ho hàgiu seleccionat en el tràmit de l’ajut.

 

9.Si tinc problemes amb la tramitació telemàtica, amb qui puc contactar?

Amb l’Àrea d’Ensenyament del Consell Comarcal del Baix Empordà, a través de l’adreça electrònica ensenyament@baixemporda.cat. Caldrà que en l’assumpte del correu poseu SOL·LICITUD ALTA NOVA i, en el text, les dades del servei que voleu sol·licitar.

 

10.Puc presentar la sol·licitud en paper?

Només en situacions excepcionals. És preferent tramitar la sol·licitud telemàtica a través de la seu electrònica del Consell Comarcal del Baix Empordà.

 

11.Però si no tinc accés a internet o mitjans digitals, què haig de fer?

Només les persones que no disposeu d’aquests accessos podreu tramitar la sol·licitud del servei en paper. En aquest cas, haureu d’emplenar la sol·licitud i entregar-la en algun dels punts de presentació disponibles, depenent d’on estigueu escolaritzats.

 

12.Quins són els llocs de presentació disponibles per tramitar la sol·licitud en paper?

 

  • Oficines de correus de la comarca. 
  • Oficina d’Assistència en Matèria de Registre (OAMR) del Consell Comarcal. Es recomana cita prèvia (Tel. 972 64 23 10).
  • Centres escolars. En aquest cas, cal que abans consulteu si us permeten presentar-la al centre i en quin període

 

13.On puc saber si el centre docent on s’escolaritzarà el meu fill/a accepta la presentació de la sol·licitud en paper per a situacions excepcionals?

A la pàgina web de l’Àrea d’Ensenyament trobareu aquesta informació. També podeu seguir l’enllaç.

 

14.Si presento la sol·licitud en paper, el termini per fer-ho és el mateix que el telemàtic?

No. En aquest cas els terminis són:

 

  • Oficines de correus i OAMR: del 6 al 17 de juliol de 2020.
  •  Centres escolars: durant el període de matriculació o bé el que hagi determinat cada centre docent.

 

Si la sol·licitud la feu posterior als terminis establerts no us podem garantir l’ús del servei per al primer dia de curs.

 

15.Puc emplenar i signar la sol·licitud en paper i enviar-la al Consell Comarcal per correu electrònic?

No.

 

16.Qui em pot assessorar personalment sobre el servei de menjador escolar?

L’Àrea d’Ensenyament del Consell Comarcal del Baix Empordà.

Carrer del Raig, 7

La Bisbal d’Empordà

Tel. 972 64 55 59

Horari d’atenció a la ciutadania:  de  dimarts a divendres, de les 9 a les 14 h.

Us recomanem que demaneu cita prèvia.

ensenyament@baixemporda.cat

https://www.baixemporda.cat/ensenyament

 


Consell Comarcal del Baix Empordà
C/Tarongers, 12 · 17100 La Bisbal d'Empordà
Tel. 972 642 310
consell@baixemporda.cat

Aquest lloc web fa servir cookies. Si hi segueix navegant considerarem que n’està acceptant el seu ús. Més informació sobre les cookies