QUÈ OFEREIX?
El servei de mediació intercultural actua com un pont per facilitar la relació comunicativa entre les persones nouvingudes, els professionals dels diferents àmbits socials (serveis socials, educació, laboral, sanitat...), les entitats i la societat d'acollida en general.
L'objectiu principal és afavorir la resolució de conflictes de tipus lingüístic i cultural que sovint es poden provocar quan hi ha un desconeixement de la manera de fer, els costums i les normes d’algunes cultures i ajudar a trobar un codi comú de diàleg. Es tracta d’un servei puntual i limitat. Els beneficis que pot aportar en un principi poden desaparèixer si se’n fa un ús excessiu.
Disposem d’una borsa comarcal d’interpretació i traducció lingüística que inclou més de 26 llengües. A més, tenim una mediadora intercultural ubicada a l’Hospital de Palamós que s’ocupa de facilitar la comunicació i les relacions assistencials entre els professionals de la salut i els pacients.
A QUI S’ADREÇA?
Els requisits per sol·licitar aquest servei de mediació intercultural són que la persona en qüestió que necessita el recurs desconegui les llengües oficials del país, el català o el castellà, i que porti menys de tres anys vivint a Catalunya. En cas de portar més anys, s'ha de justificar molt bé les causes d'alt risc social del cas per necessitar el servei.
COM SOL·LICITAR EL SERVEI?
El Servei de Mediació Intercultural l'ha de sol·licitar el mateix professional interessat mitjançant el aquest formulari que cal omplir amb suficient temps d’antelació que permeti fer les gestions pertinents (mínim una setmana).