Contacteu amb nosaltres
972 64 23 10 consell@baixemporda.cat- El Consell Comarcal
- El Baix Empordà
- Pla de Serveis
-
Àrees
- Benestar Social i Família
- Ensenyament
- Esports
- Gestió Cadastral
- Habitatge
- Oficina Comarcal de Consum
- Informàtica
- Joventut
- Sostenibilitat i Acció Climàtica
- Oficina d'Assistència en Matèria de Registre - OAMR
- Promoció Econòmica
- Protecció Civil
- Recaptació
- Recursos Humans
- Arquitectura i Urbanisme
- Servei de Català
- Serveis Econòmics
- Secretaria i Serveis Jurídics
- Serveis d'assistència als municipis
- Tramuntana (CET-CO)
- Més resultats
- Actualitat
- Agenda
- Seu electrònica
- Govern obert i transparència
- Contacte
Oficina Comarcal de Consum





PERSONES DESTINATÀRIES
Les persones consumidores i usuàries són aquelles persones físiques o jurídiques que han adquirit un bé o han contractat un servei en un àmbit aliè a una activitat empresarial o professional.
A partir de l'1 d'abril de 2015 es consideren també persones consumidores i usuàries les persones físiques empresàries que estiguin dins del règim especial de treballadors autònoms, i les persones jurídiques que tinguin consideració de microempreses, en quant a les seves relacions de consum amb empreses prestadores de serveis bàsics (serveis bàsics: subministraments de llum, d'aigua, de gas, de telèfon i Internet, serveis de transport, mitjans audiovisuals, comunicacions, assistencials i sanitaris, financers i assegurances).
FUNCIONS
- Rep i tramita queixes, reclamacions i denúncies de les persones consumidores i usuàries.
- Informa, orienta i assessora a les persones consumidores i usuàries sobre llurs drets i deures i les formes d'exercir-los.
- Gestiona les reclamacions per mitjà de la mediació, d'acord amb el Decret 98/2014, de 8 de juliol, sobre el procediment de mediació en les relacions de consum.
- Gestiona les reclamacions per mitjà de l'arbitratge de consum, d'acord amb la Llei 60/2003, de 23 de desembre, d'arbitratge, i el Reial Decret 231/2008, de 15 de febrer, pel qual es regula el Sistema Arbitral de Consum.
NORMATIVA
- Llei 22/2010, del 20 de novembre, del Codi de Consum de Catalunya.
- Decret 98/2014, de 8 de juliol, sobre el procediment de mediació en les relacions de consum.
- DECRET 261/2019, de 10 de desembre, de modificació del Decret 98/2014, de 8 de juliol, sobre el procediment de mediació en les relacions de consum.
- Llei 60/2003, de 23 de desembre, d'arbitratge.
- Reial Decret 231/2008, de 15 de febrer, pel qual es regula el Sistema Arbitral de Consum.
DADES DE CONTACTE
Responsable tècnic: Carme Huguet Casals
Correu electrònic: consum@baixemporda.cat
Telèfon: 972 642 310
Adreça: Plaça Joan Carreras Dagas, 4 17100 La Bisbal d'Empordà.
-
C. Tarongers, 12 (Can Salamó) 17100 La Bisbal d'Empordà
Tel. 972 64 23 10
Fax 972 64 10 03
consell at baixemporda dot cat
Horari d'Atenció: de dilluns a divendres de 9 h a 14 h
Comentaris