Enguany s’han dut a terme diverses activitats, vinculades a l’espai de menjador, dins dels centres educatius. D’una banda, s’han organitzat petits grups de debat, entre els nens i nenes, amb la voluntat de fer-los reflexionar sobre el món del mar i la pesca, així com trencar prejudicis vinculats al seu consum. D’altra banda, també s’ha pretès formar i aportar coneixement treballant en xarxa amb els equips de menjador escolars, a través de la creació d’activitats de dinamització dins del temps de migdia.
D’entre les propostes destaquen un conta contes, una gimcana, l’elaboració d’un menú equilibrat amb peix o un joc tipus “pasapalabra”. Pel que fa als debats, temes com l’art en el món del mar, el relleu generacional, el paper de la dona en el sector pesquer o la sostenibilitat, s’han posat sobre la taula per parlar-ne amb les nenes i els nens, que han donat la seva opinió sobre tot plegat.
Cal destacar aquesta voluntat d’implicar els equips de menjador per tal de motivar-los a fer-se seva aquesta activitat, des de l’inici, amb la recerca d’idees i la definició del format, fins als recursos necessaris per dur-la a terme. Això ha estat clau a l’hora de tenir un rol actiu i decidir què els motivava treballar amb els infants i quines propostes els encaixaven més segons l’alumnat i la tipologia de cada centre.