Contacte
Ensenyament

Responsable: Imma Ricart

Carrer del Raig, 7, bxs.
17100 La Bisbal d’Empordà
Tel. 972 64 55 59 – 972 64 23 10
Fax 972 64 26 52

ensenyament@baixemporda.cat

Horari d'atenció al públic:

De dimarts a divendres.

De 9 h a les 14 h.


SOL·LICITUD DEL SERVEI DE TRANSPORT ESCOLAR POSTOBLIGATORI I DE TRENCAMENT DE MAPA PER AL CURS 2020-2021 ( 26/06/2020 )

La sol·licitud del servei de transport escolar postobligatori i de trencament de mapa escolar va dirigida a l’alumnat de batxillerat i de cicles formatius, i a l’alumnat d’ensenyament obligatori, que no segueix el mapa escolar determinat pel Departament d’Educació de la Generalitat.

 

1.Com i quan haig de tramitar la sol·licitud?

El tràmit l’heu de fer preferentment de manera telemàtica a través de la seu electrònica del Consell Comarcal del Baix Empordà.

El termini per presentar la sol·licitud s’inicia a partir de l’1 de juliol de 2020.

 

2.I si presento la sol·licitud abans de l’1 de juliol?

No tindrà validesa i la considerarem com a no presentada.

 

3.La tramitació de la sol·licitud confirma que tindré plaça de transport per al curs 2020-2021?

No. L’alumnat de postobligatori o de trencament de mapa escolar només pot utilitzar el servei de transport escolar si hi ha suficients places lliures en els autocars de les rutes establertes per a l’alumnat d’educació obligatòria que segueix el mapa escolar.

 

4.Quin sistema utilitza el Consell Comarcal per adjudicar aquestes places vacants?

Les places lliures dels busos les adjudiquem per ordre de registre d’entrada al Consell Comarcal des de la data d’1 de juliol.

 

5.Si he obtingut plaça, a partir de quan podré fer ús d’aquest servei?

A partir de l’1 d’octubre. Tanmateix, podem posposar l’autorització a fer ús del servei a l’espera de concretar les places vacants a cada ruta i, per tant, l’alumne/a en podrà fer ús només quan ho autoritzem des del Consell Comarcal.

 

6.Com i quan em comunicareu si he obtingut plaça?

Rebreu la confirmació de si disposeu o no de plaça el dia 29 o 30 de setembre.

Us ho comunicarem a través d’SMS al número de mòbil de contacte que heu posat a la sol·licitud.

 

7.He obtingut una plaça, però finalment no la necessito. Què haig de fer?

Heu d’enviar un correu electrònic a ensenyament@baixemporda.cat sol·licitant la baixa d’aquest servei.

 

8.No he obtingut plaça. Com queda la meva sol·licitud en aquest cas?

Les persones que no heu obtingut plaça resteu en llista d’espera.

Malgrat no haver obtingut plaça, durant el curs revisem l’ús del servei de l’alumnat inscrit i, en el cas de detectar seients lliures, adjudiquem noves places seguint l’ordre de registre d’entrada de les sol·licituds. Si es dona aquesta situació rebreu un SMS.

 

9.On puc trobar la sol·licitud per poder fer el tràmit telemàticament?

A l’apartat Documentació tramitació serveis - “Transport escolar postobligatori i de trencament de mapa” de la pàgina web de l’Àrea d’Ensenyament: https://www.baixemporda.cat/ca/documentacio.html.

 

10.Què necessito per tramitar la sol·licitud de manera telemàtica?

-  Un ordinador o telèfon* intel·ligent (smartphone) amb accés a internet.  

-  Una identificació digital (IdCAT Mòbil, Cl@ve, DNI electrònic, certificat idCAT, etc.).  

-  La sol·licitud del servei (l’haureu d'emplenar i guardar a l’ordinador abans d’iniciar el tràmit a la Seu).  

-  Una fotografia de carnet actual de l’alumne/a.  

-  El “Document de domiciliació SEPA”. NOMÉS si el titular del compte és diferent al de la persona sol·licitant.

 

*Si feu el tràmit amb el telèfon mòbil, el sistema us pot requerir que tingueu instal·lada l’aplicació Adobe Acrobat Reader perquè pugueu editar la sol·licitud.

 

11.Si no tinc cap identificació digital, com la puc obtenir?

L’opció més senzilla i ràpida és l’idCAT Mòbil. Només necessiteu tenir a mà el DNI o NIE, la targeta sanitària i un telèfon mòbil. A través de l’enllaç següent: https://idcatmobil.seu.cat  podreu donar-vos d’alta a l’instant.

 

12.Ja tinc tot el que és necessari per fer l’alta nova. I ara què?

Accediu a la Seu electrònica del Consell Comarcal del Baix Empordà https://baixemporda.eadministracio.cat i cliqueu a Instància General de l’apartat TRÀMITS DESTACATS

 https://www.baixemporda.cat/img/noticia/_1996g.jpg

 

Seleccioneu “Tramitació Electrònica” de la instància general. És important que NO aneu a “Descarregar instància”

 https://www.baixemporda.cat/img/noticia/_1997g.jpg

A vegades, segons el navegador que utilitzeu, i si és la primera vegada que accediu a aquesta pàgina web, us pot aparèixer un missatge d’AVÍS DE SEGURETAT encara que el lloc al qual estigueu accedint sigui segur. Si rebeu un avís d’aquest tipus, seleccioneu  “Continua” o “Avançat i, Acceptar el Risc i Continuar”. Abans, però, fixeu-vos bé que el lloc continuï essent el de la seu electrònica del Consell Comarcal https://baixemporda.eadministracio.cat.

 https://www.baixemporda.cat/img/noticia/_1999g.jpg

 

També us podeu trobar que el navegador que utilitzeu no us permeti fer el tràmit. En  aquest cas, proveu de canviar de navegador: Google Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer o Safari, per exemple.

 

Identifiqueu-vos digitalment a través d’algun dels sistemes següents

 

 https://www.baixemporda.cat/img/noticia/_1998g.jpg

 

Una vegada hi hàgiu accedit, empleneu els camps que us demanem en la instància, adjunteu la sol·licitud del servei de transport que hàgiu guardat prèviament a l’ordinador, la fotografia de l’alumne/a i, si escau, el document de domiciliació SEPA (només si el titular del compte bancari és diferent al de la persona sol·licitant).

 

13.Haig de signar la sol·licitud abans d’adjuntar-la al tràmit?

No. Com que esteu fent el tràmit telemàticament, no cal signar-la.

 

14.Com puc saber si la sol·licitud l’he presentada correctament?

Quan hàgiu finalitzat tots els passos de la tramitació, podreu descarregar-vos el rebut i el justificant de la sol·licitud. Aquests comprovants confirmen que heu fet el tràmit correctament. En el cas que hi hagi alguna dada de la sol·licitud que no sigui correcta, ens posarem en contacte amb vosaltres per correu electrònic o telefònicament.

 

15.Si tinc problemes amb la tramitació telemàtica, amb qui puc contactar?

Amb l’Àrea d’Ensenyament del Consell Comarcal del Baix Empordà, a través de l’adreça electrònica ensenyament@baixemporda.cat. Caldrà que en l’assumpte del correu poseu SOL·LICITUD TRANSPORT POSTOBLIGATORI O TRENCAMENT DE MAPA i, en el text, les dades del servei que voleu sol·licitar.

 

16.Puc presentar la sol·licitud en paper?

Només en situacions excepcionals. És preferent tramitar la sol·licitud telemàtica a través de la seu electrònica del Consell Comarcal del Baix Empordà.

 

17.Però si no tinc accés a internet o mitjans digitals, què haig de fer?

Només les persones que no disposeu d’aquests accessos podreu tramitar la sol·licitud del servei en paper. En aquest cas, haureu d’emplenar la sol·licitud, signar-la i, si escau, aportar la documentació que detallem a la pregunta 10.

 

18.La meva situació és excepcional perquè no tinc internet, on hauré de presentar la sol·licitud en paper? I l’imprès, on el puc recollir?

A l’Oficina d’Assistència en Matèria de Registre (OAMR) del Consell Comarcal.

Carrer Tarongers, núm. 12

17100 La Bisbal d’Empordà

Horari: de dilluns a divendres, de les 9 a les 14 h

 

També podeu recollir l’imprès a l’Àrea d’Ensenyament del Consell Comarcal (C. Del Raig, 7 de la Bisbal d’Empordà).

 

19.Si presento la sol·licitud en paper, el termini també és a partir de l’1 de juliol?

Sí.

 

20.Puc emplenar i signar la sol·licitud en paper i enviar-la al Consell Comarcal per correu electrònic?

No.

 

21.Per poder fer ús d’aquest servei, haig de pagar algun import?

Sí. El preu d’aquest servei es publica el mes de setembre a la pàgina web de l’Àrea d’Ensenyament. És un import íntegre/curs escolar independentment del nombre de dies d’ús del servei i es fracciona en dos cobraments, un al mes d’octubre i l’altre al mes de gener.

En el cas d’obtenir una plaça posterior a la de l’inici d’aquest servei (1 d’octubre), l’import que haureu de pagar serà proporcional d’acord amb la data d’alta.

 

22.El curs passat vaig utilitzar el servei de transport escolar postobligatori, puc renovar la sol·licitud?

No. Heu de tramitar de nou la sol·licitud.

 

23.Qui em pot assessorar personalment sobre el servei de transport escolar postobligatori o de trencament de mapa escolar?

L’Àrea d’Ensenyament del Consell Comarcal del Baix Empordà.

Carrer del Raig, 7

La Bisbal d’Empordà

Tel. 972 64 55 59

Horari d’atenció a la ciutadania:  de  dimarts a divendres, de les 9 a les 14 h.

Us recomanem que demaneu cita prèvia.

ensenyament@baixemporda.cat

https://www.baixemporda.cat/ensenyament

 


Consell Comarcal del Baix Empordà
C/Tarongers, 12 · 17100 La Bisbal d'Empordà
Tel. 972 642 310
consell@baixemporda.cat

Aquest lloc web fa servir cookies. Si hi segueix navegant considerarem que n’està acceptant el seu ús. Més informació sobre les cookies